Welkom!

Zo, hier is die dan, mijn (blog)website over haken! Dat werd tijd niet πŸ˜‰ Ondertussen ben ik bijna 3 jaar aan de “haak”; wat gaat de tijd toch snel!

Ik weet nog alsof het gisteren was… Begin mei 2014 zijn we (we = mijn man & ik) gestopt met roken, wat trouwens tot onze verbazing erg goed verliep dankzij pleisters vanΒ Niquitin. Maar om toch iets om handen te hebben of beter gezegd in mijn handen ipv een sigaret ben ik begonnen met haken.Β Ik heb dus echt letterlijk de sigaretten vervangen voor de haakpen πŸ˜‰

Net zoals de meeste van mijn generatie (ik ben van 1982) heb ik het haken geleerd op de lagere school. Al moet je dat toch met een flinke korrel zout nemen, want dat was echt maar een basis, ik geloof dat we een geldbeugeltje gehaakt hebben, echt in de basis steken, een rechthoekige lap en that’s it πŸ˜‰ Daarna niet meer gehaakt, tot nu…

Iedereen kan haken, echt iedereen maar je moetΒ welΒ de handelingΒ gewoon worden. Natuurlijk leer je wel nieuwe technieken, steken, patronen/schema’s lezen, … Je moet vooral je tijd er voor nemen en het graag doen ook πŸ™‚

Ik ben begonnen met tutorials (filmpjes) op YouTube. Maanden aan een stuk heb ik me bezig gehouden met Granny Squares, voor kussens, dekens, alles deed ik in deze steek. In het begin lukte het me langs geen kanten, ik vergat telkens hoe het nu weer juist zat en 100de keren heb ik de tutorials opnieuw bekeken. Echte patronen lezen dat was nog een enorme brug te ver, het leek wel chinees voor me πŸ˜‰ En aan schema’s durfde ik niet eens denken, dat was net code taal hahaha

Maar al doende leert men en opeens had ik het door πŸ™‚ Ondertussen zijn we bijna 3 jaar verder en haak ik zowat alles, van dekentjes, kleding, decoratie spullen tot amigurumi’s, alles kan ik of toch bijna alles πŸ˜‰ En patronen en schema’s hebben nu geen geheimen meer voor me πŸ™‚

Haken is echt een passie geworden voor me! Mijn passie deel ik graag met andere… Vaak krijg ik de vraag of ik iemand wil leren haken, dat doe ik niet, daarΒ zijn genoeg filmpjes voor om het te leren maar ik wil wel graag mijn kennis over het haken delen, mijn tips, patronen en nog veel meer vandaar deze website πŸ˜‰

 

Geef een reactie

