Kerstman Cal!

De CAL van PeggySew van de kerstman schiet aardig op, vinden jullie ook niet? Ondertussen ben ik bezig aan deel 4, deze week wordt zijn jasje en handschoenen gehaakt. Volgende week de muts + zak en de knappe man is klaar πŸ˜‰ Erg leuk patroon trouwens! Ik haak met Royal wol van de Zeeman en haakpen nr 3, zo wordt hij goed groot πŸ˜€ Ondertussen is hij 55 cm groot!

cal_kerstman_peggysew

Zoals bij bijna elk patroon maak ik er het mijne van. Zo vind ik de kerstman leuker staan met bril πŸ˜‰ Die bril is trouwens van de Action voor nog geen euro! Je kan die vinden bij het speelgoed, je moet wel goed zoeken πŸ˜‰

Als staander gebruik ik een keukenrolhouder, ook van bij de Action trouwens πŸ™‚ Waarom veel geld uitgeven als je het bij de Action ook kan vinden. Vele gebruiken zelfs verfrollers (van die kleintjes) om in de benen te steken zodat hij blijft staan (ook van de Action), ook heel goed gevonden vind ik. Je moet er maar opkomen hihi

Potjes omhaken!

Ik wou al even potjes omhaken, vind dat wel mooi, heeft iets speciaals vind ik πŸ™‚ En het is me gelukt! Patroon is deels van mezelf en deel via dit patroon. Eigenlijk is het heel erg simpel! Je haakt gewoon een rondje tot het past op de onderkant van je potje, daarna is het telkens 1 stokje – 2 losse – 1 steek overslaan – en herhalen. Ook heb ik het heel strak gehaakt met kleinere haakpen (2,5) zodat het goed strak zou opspannen. De wol is van de Zeeman en heeft een glitter draadje erin.

potjesomhaken

Onderleggers in kerstsfeer!Β 

Achteraf bekeken zijn de onderleggers voor kerst heel erg simpel maar je moet weten hoe het moet en dat is wel een uitdaging πŸ˜‰ Zelfs met het YouTube filmpje is het niet simpel. Het filmpje kan je via deze link bekijkenΒ : Peppermint CoastersΒ In de reacties onder het filmpje kan je ook het geschreven patroon bekijken.

onderleggers

Haakpennen voor een prikje!

Al even was ik op zoek naar haakpennen in de maten van 7, 8, 9, en 12 De rest had ik al maar blijkbaar vind je die maten niet zo makkelijk en eerlijk gezegd, ik had niet veel zin om er veel geld voor te geven aangezien je niet zo vaak haakt met haakpennen in die maten maar het is handig om ze in huis te hebben. Dus wat heb ik gedaan? Eens gekeken via AliExpress en ja hoor daar heb ik ze gevonden πŸ˜€

 

haakpennen

Voor de volledige set die bestaat uit 9 haakpennen in de maten 3 mm, 4 mm, 5 mm, 6 mm, 7 mm, 8 mm, 9 mm, 10 mm en 12 mm betaal ik slechts 1,50 euro !!! Ja zo weinig en nee er zijn geen verzendingskosten bij πŸ˜€

Het enige nadeel is dat ik zeker 1 maand moet wachten eer ze uit China hier aankomen maar voor die 1,50 euro heb ik veel geduld hihi Hopelijk is de kwaliteit wat goed, want het zijn plastieken pennen maar ook al zou het rommel zijn, mijn broek scheur ik er nu niet aan.

Deze week zal ik nog verder haken aan de kerstman zijn jasje zodat deel 4 van de Cal klaar is en natuurlijk haak ik ondertussen ook nog verder aan mijn jurkje wat ook aardig opschiet πŸ˜€ Β Volgende week zal ik daar eens enkele foto’s van posten πŸ˜‰

Geef een reactie

