Deksels haken :-)

Al enige tijd stonden “potjes toppers” op mijn To Do lijstje en eindelijk heb ik ze kunnen maken! Jeeej πŸ˜‰ Voor wie het niet moest kennen, toppers zijn dingen die je haakt dat je op het deksel kan plaatsen van een pot, meestal is dit een snoeppot ofzo; op die manier vrolijk je de pot wat op. Ik heb gekozen voor een sneeuwman en kerstman, Mr Snow & Mr Santa πŸ™‚

2016-11-26-16-42-22

Zijn ze niet schattig? πŸ˜€ Ik ben er super tevreden van, zo lief dat ze zijn hihi Helaas kan ik er geen patroon van geven. Ik heb enkele foto’s dat ik via het internet gevonden had na gehaakt plus wat eigen fantasie πŸ˜‰ Maar moeilijk is het echt niet.

Het hoofd is gewoon een bal dat je spiraal haakt. Hoe groter je pot, hoe groter het hoofd (of bal) moet, tenzij je anders verkiest. Daarna haak je de bovenkant van het deksel, die is ook spiraal gehaaktΒ tot het groot genoeg is, daarna begin je rondom te haken zodat het “lijf” goed aansluit rondom de pot. Eens dit klaar is, kan je het hoofd vastnaaien aan wat je gehaakt hebt voor het deksel.

Dit is de basis, daarna kan je het gezicht vormen door oogjes te plaatsen, neusje, mond, muts of wat dan ook πŸ˜‰ Als je ook rode kaakjes wil zoals ik gedaan heb dan gebruik je wat blush, wel heel voorzichtig want eenmaal je wat fout gedaan hebt ermee krijg je dit niet meer weg. Make-up remover werkt niet bij wol :-p

Dus zoals je kan lezen, is het echt niet moeilijk! Maar kom je er echt niet uit, geef me dan een seintje en ik help je met veel plezier πŸ™‚ Hieronder kan je nog enkele foto’s vinden van Mr Santa & Mr Snow πŸ˜‰

Zoals vorige keer gezegd ging ik ook een kerstbeertje haken voor in mijn krans dat ik vorig jaar gehaakt had. Dit ga ik nog versieren met wat kerstspulletjes, ik denk mini kerstballetjes, mutsjes enz (daar volgen zeker nog foto’s van al dit klaar is)

Je zou het misschien niet zeggen, maar dit is het patroon van “Mijn Krissie Beer” van KrissieDols. Andere ogen en het is gans een andere beer πŸ˜‰

Enkele dagen geleden zag ik op mijn Facebook tijdlijn een leuke muts voorbij komen. Een muts in de puff steek, ongelooflijk mooi ! En met een NL tutorial filmpje, handig! Super makkelijk om te maken en gewoon leuk ook hihi Dit is het resultaat! Ik heb wol van Zeeman gebruikt, de witte en grijze hebben een kleine glitter, past perfect bij de komende feestdagen πŸ˜‰ Klik hier voor de tutorial van de puff muts!

Zo dat was het wat ik afgelopen week gehaakt heb πŸ˜‰ Deze week zal ik waarschijnlijk nog wat verder haken aan het jurkje van CreaChick (dit doe ik tss door), ook zal ik beginnen aan Miss Honey Bunny van Miss Hook, lijkt me een pittig patroon πŸ˜‰

En om eens iets totaal anders te doen, ga ik ook proberen te breien! Ik kan dit wel, maar dan wel echt een pure basiskennis wat ik heb. Met moeite (en veel geduld) lukt een sjaal hahaha Ik wil graag een trui of vest breien dat ook draagbaar is. Dit zal 1 van mijn voornemens zijn voor het nieuwe jaar, leren breien πŸ˜‰ We kunnen alvast wat oefenen hihi

One thought on “Deksels haken :-)

Geef een reactie

